راه های شناخت رقبای کسب و کار

راه های شناخت رقبای کسب و کار

یکی از ساده ترین راه های شناخت رقبای کسب و کار جست و جوی ساده در گوگل است. تنها کافی است از طریق عناوین مرتبط با کسب و کار خود رقیبان بالقوه خود را مشخص کرد. و یا به نمایشگاه های تخصصی صنعت خود سر زد. بازدید از مناطق صنعتی نیز تاثیر خوبی در شناخت مشاغل مرتبط دارد. بهتر است سعی کنید به عنوان مشتری، با رقبای خود تماس بگیرید. سپس از نوع برخورد آنان باخبر شوید. و یا آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و به وب سایتشان نیز سری بزنید.

در اینجا به بررسی یکسری از نکات در بازدید از سایت رقبا می پردازیم:راه های شناخت رقبای کسب و کار

۱– بررسی تعداد صفحات سایت.

۲ – آنالیز بروز رسانی محتوای سایت.

۳ – بررسی بازدید کنندگان و ترافیک سایت.

۴ – تحلیل سئو سایت رقبا.

۵ – بررسی اعتبار دامنه سایت.

۶ – میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی.

۷ – بررسی ایمیل مارکتینگ سایت.

۸ – میزان تعامل و ارتباط با کاربران سایت.

یکی دیگر از نکات مهم در بررسی سایت کسب و کارهای اینترنتی رقیب بررسی تعامل و ارتباط با کاربران سایت است که باید به این موارد توجه داشته باشید. و اما چطور می‌توان از میزان تعامل و ارتباط با کاربران سایت رقیب با خبر شد؟ برای این کار می توان ارتباط مدیر سایت با کاربران را بررسی کرد. و یا نحوه ی پشتیبانی را آنالیز کرد. حتما نظراتی که کاربران درباره سایت موردنظر، خدمات و یا محصولات آن داده‌اند را چک کنید. همچنین پاسخ‌هایی که در برابر سوالات کاربران داده شده است نیز اهمیت دارد.

از دیگر نکات مهم در بررسی سایت رقبای کسب و کار اینترنتی که از راه های شناخت رقبای کسب و کار محسوب می‌شود، بررسی کردن نظم در تاریخ بروز رسانی و انتشار محتوا برای سایت کسب و کار اینترنتی است. در این حالت باید رقبای کسب و کار را از این نظر مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال تاریخ بازه‌ی زمانی انتشار نوشته، نظم در ایندکس مطالب سایت در گوگل را چک کنید و یا کیفیت مطالب منتشر شده را بررسی کنید.

می خواهیم رقبای خود را بهتر بشناسمراه های شناخت رقبای کسب وکار

رقبای شما چه کسانی هستند؟

کدام‌‌ یک از رقبایتان همان مسئله‌ای (نیاز مشتری) را برای مشتری حل می‌نمایند که شما قصد برآوردن آن را دارید؟ بدون هیچ تفاوتی، و اگر محصولات و خدمات شما تفاوتی دارد لطفاً آن‌‌ها را دقیقاً مشخص نمایید و بنویسید.

لیستی از نقاط قوت و نقاط ضعف رقبای خود را بنویسید. اگر اطلاعاتی ندارید شروع به تحقیق در مورد آن‌‌ها نمایید تا نقاط ضعف و قوت آنها را پیدا کنید.

  1. هر کدام از رقبایتان چه سهمی از بازار کار را به خود اختصاص داده‌اند؟ (دقیقاً  مشخص نمایید.)
  2. استراتژی‌های بازاریابی رقبا چیست؟
  3. عوامل کلیدی موفقیت‌شان چه می‌باشد؟

هر یک از رقبای اصلی خود را از نظر عوامل مشابه برای خود شرح دهید. این شرح می‌تواند شامل اندازه، سهم بازار تحت سلطه، کیفیت مقایسه محصولات، رشد، سرمایه و منابع موجود، تصویر، استراتژی بازاریابی، بازار هدف آنها، و یا هر چیز دیگری که در نظر شما مهم است، باشد. این فاکتورها از راه های شناخت رقبای کسب و کار است که به شما کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که نقاط قوت و ضعف هر رقیب را به طور خاص شرح می‌دهید. و آنها را با خود مقایسه می‌کنید. خدمات، قیمت گذاری، شهرت، مدیریت، موقعیت مالی، آگاهی از برند، توسعه کسب و کار، فناوری یا سایر عواملی را که به نظرتان مهم هستند، در نظر بگیرید. در چه بخش هایی از بازار کار می کنند؟ استراتژی آنها چیست؟ چقدر روی کسب و کار شما تاثیر می‌گذارند، و چه تهدید‌ها و فرصت‌هایی را از خود نشان می‌دهند؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

The post راه های شناخت رقبای کسب و کار appeared first on مجموعه آی تی عصرمجازی.

درباره نویسنده: مهنوش معینی

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.