خرید نهال بادام

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی در ماشین و دوری از طبیعت به دنبال باغی برای تعطیلات و تعطیلات آخر هفته هستند.

در این میان تصمیم داریم تا انواع گل و گیاهانی که در این زمینه کمک می کنند را به شما معرفی کنیم

درخت بادام از جمله درختانی است که دارای هسته بسیار مغذی بوده و یکی از فراوان ترین درختان است. گونه های وحشی آن به صورت بوته ای هستند. ارتفاع درخت بادام بین 6 تا 8 متر است. اما در شرایط بارانی، درختان به ندرت به این ارتفاع می رسند. این درخت در آب و هوای مدیترانه ای و در تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل به خوبی رشد می کند.

طول برگ های درخت بادام 3 تا 5 اینچ و لبه های آن دندانه دار و دارای دمبرگ های 2.5 سانتی متری است. گلهای این درخت سفید مایل به صورتی است. و 3 تا 5 سانتی متر قطر و 5 گلبرگ دارند. این گل ها در اوایل بهار ظاهر می شوند.

درخت بادام خود ناسازگار است به همین دلیل باید از درخت گرده افشان به نسبت 1 به 1 یا 2 به 1 برای آن استفاده کرد. اگر درخت گرده افشان تلخ باشد، میوه های درخت آجیل شیرین تلخ می شود. به همین دلیل انتخاب درخت مناسب یکی از مهم ترین نکات برای پرورش درخت بادام است. از آنجایی که میوه های درخت بادام تلخ است، نیازی به تنک کردن ندارد. هرس این درخت به روش حجامت انجام می شود و بهتر است شاخه هایی که جوانه های یکساله روی آنها وجود دارد با حفظ جوانه ها هرس شوند. گرده بادام چسبناک است و زنبورها نمی توانند آن را جابجا کنند. درخت بادام برای تولید میوه به 6 تا 8 ماه فصل رشد نیاز دارد. ارقام آن در تابستان به 6 تا 8 ماه فصل رشد نیاز دارند. در فصل تابستان به هوای گرم و خشک با حداکثر دمای 45 درجه و حداقل دمای 25- درجه نیاز دارد.

نکات مهمی که باید در انتخاب فیگورهای مناسب در نظر بگیرید:

1) دوره گلدهی بادام

الف) دیرگل دهی بادام

ب) سازگاری گلدهی

ج) ارقام خودبارور و خود عقیم

۲) عوامل موثر در تولید بادام

3) مقاومت در برابر بیماری ها و آفات

4) کیفیت بادام در تجارت

1) نهال بادام مامایی:

این نوع بادام در مناطق سردسیر کاربرد فراوانی دارد. این بدن رشد قوی دارد و پوست بسیار سختی دارد. گل های این رقم به رنگ سفید و صورتی است و در فصل بهار اثر بسیار خوبی دارد. عمر مفید این نهال بین 25 تا 35 سال می باشد. این رقم دیر شکوفه است و از سال دوم شروع به باردهی می کند. بهتر است این ارقام را در فاصله 4*4 بکارید.

 

2) نهال بادام دیرگل آذر:

این نهال بومی ایران است. بادامی قوی و پربار است و برای گلدهی به زمان طولانی نیاز دارد. این رقم در خاک های شنی به خوبی رشد می کند. مهمترین ویژگی این رقم بادام این است که در مناطق سردسیر به خوبی رشد می کند. عمر مفید این رقم 35 تا 45 سال است. باردهی این رقم از سال دوم شروع می شود.

 

3) نهال بادام سنگی:

این گونه دارای پوست سخت و سفت است. مهمترین ویژگی این بادام مقاومت بالای آن در برابر کم آبی است. یکی از شناخته شده ترین بادام های ایران بادام هسته ای است. میوه این مغز را با آبیاری و کوددهی مناسب به بهترین سطح ممکن برسانید. این ارقام برای مناطقی که آب کافی برای کشاورزی و باغداری ندارند بهترین گزینه هستند. باردهی این رقم از سال دوم شروع می شود.

4) نهال بادام ابرنواختری:

این رقم در بهار سرد فعالیت بسیار خوبی دارد. نام دیگر این رقم بادام خوشه ای است. بهتر است از این رقم در فاصله 6*9 استفاده شود.این رقم معمولاً در فصل پاییز به صورت ریشه برهنه در گلدان عرضه می شود.

 

5) نهال بادام فرانسوی:

این رقم بومی فرانسه است. یکی از ارقام دیرگل بادام است. درصد مغز این بادام 50 درصد و درصد دوقلوی آن کم است. باردهی این رقم از سال دوم شروع می شود. گرده افشان این رقم ارقام سهند و شوفه می باشد. برداشت این رقم بسیار آسان است. یکی از بهترین ارقام بادام ایران است.

6) نهال بادام پسته:

این رقم بومی آسیای غربی است که خاستگاه اصلی آن ایران است. این رقم ظاهری نیمه بلند دارد و دسترسی به شاخه و برگ آن بسیار آسان است. از ارقام دیررس است و قدرت و سرعت آن متوسط است. اغلب عمر اقتصادی آن 20 سال است که پس از مدتی بدتر می شود. مهمترین ویژگی این نهال مقاومت در برابر خشکی و گرما است. این محصول از اواخر مرداد و شهریور قابل برداشت می باشد.

 

7) نهال بادام تگزاس:

گونه تگزاس بومی آمریکاست. این محصول کشیده و رشد کمی دارد و بسیار دیررس است. پوست این محصول سفت و مغز کوتاه و ضخیم و دارای نوک تیز است. این رقم نیاز به هرس دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این رقم مقاومت در برابر بیماری های قارچی است.

 

8) نهال بادام تن:

این گیاه بومی ایتالیاست. این رقم نسبتا کمیاب است و دارای پوست سنگی است. عملکرد این رقم بسیار مطلوب است. سرعت رشد این رقم در مناطق سردسیر بهتر از مناطق گرمسیری است. از انواع ارقام دیرگل است و از سال دوم شروع به باردهی می کند. شکل ظاهری این شکل بیضی و کشیده است. عمر اقتصادی این رقم 35 تا 45 سال است.

 

9) نهال بادام سهند:

این گونه بومی ایران است. بادامی قوی و پایدار است و مناسب ترین منطقه برای کاشت آن کوهستان است. رقمی دیرگل است و سرعت رشد متوسطی دارد. از این رقم برای تهیه انواع شیرینی و میوه های خشک استفاده می شود. هرس باعث افزایش کیفیت این محصول می شود. باردهی این رقم از سال دوم شروع می شود.

 

10) نهال بادام گلدار:

این گونه بومی ایران است. پوست سختی دارد و سرعت رشد آن متوسط است. این واریته دیرگل می باشد. مقاومت و استحکام زیادی دارد و میوه آن بسیار سخت است. یکی از مهمترین ویژگی های این نهال مقاومت در برابر سرمای بهاری است. یکی از مصارف این رقم تهیه خشکبار و محصولات آرایشی و بهداشتی است. باردهی این رقم از سال دوم شروع می شود.

11) نهال بادام کاغذی:

این رقم زود گل می دهد و آبیاری و کوددهی مناسب تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد. این یکی دیگر از انواع کاغذ است که قدرت و سرعت رشد بالایی دارد. باردهی این رقم از سال دوم شروع می شود. عمر مفید آن بین 25 تا 30 سال است. همانطور که از نام آن پیداست، نهال بادام کاغذی پوست نازکی دارد.

 

12) نهال بادام اسکندر:

این رقم از جمله آجیل های اقتصادی بادام محسوب می شود. حداکثر عمر مفید آن 35 سال است و از سال دوم به ثمر می رسد. یکی از ارقام دیرگل ایران است. آبیاری، هرس و کوددهی مناسب تاثیر زیادی در کیفیت این رقم دارد. این واریته درصد دوقلوهای کمی دارد و مقاومت در برابر حرارت یکی از مهمترین خصوصیات این رقم است.

 

13) نهال بادام شمشیری:

یکی از نژادهای بادام ایرانی این است که مقاومت خوبی در برابر بیماری ها و آفات دارد و عمر باردهی آن تا 30 سال می باشد. این رقم دیر شکوفه است و یکی از مناسب ترین کودها برای آن کود نیترات است. این رقم از سال دوم شروع به باردهی می کند.

 

14) نهال بادام شاهرودی:

این گونه بومی شاهرود ایران است. از مهمترین ویژگی های این رقم می توان به قیمت مناسب، عمر اقتصادی و بهره وری اقتصادی اشاره کرد. یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سمپاشی نهال بادام، عطر شاهرودی و فرادوئل است. از جمله ارقام دیرگل است که از سال دوم شروع به باردهی می کند.

بهترین مرکز خرید نهال بادام:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید بادام نهال سبز است که چندین سال سابقه در این زمینه دارد و برای خرید انواع نهال بادام می توانید به صورت حضوری و تلفنی از آنها مشاوره رایگان دریافت کنید. در صورت تمایل خرید کنید. این نهالستان انواع بادام را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد و نحوه کاشت و نگهداری از صفر تا صد را به شما آموزش می دهد.

قیمت نهال بادام :

برای اطلاع از قیمت با نهال سبز تماس بگیرید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *