مقایسه آسانسور و کشش هیدرولیک و سوالات متداول

آسانسور

مقایسه آسانسورهای هیدرولیک و آسانسورهای یدک‌کش

انواع آسانسور بر اساس مکانیزم عملکرد را می توان با توجه به شاخص های مختلف مقایسه کرد. معمولاً هنگام مقایسه آسانسورهای کششی و هیدرولیک چندین مسئله اصلی وجود دارد. یکی از مهمترین موارد تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی است. از سوی دیگر، مشکلات مختلف از جنبه های عملیاتی و فنی مقایسه شده است. مثلا شرایط و موقعیت موتورخانه، خوب، خوب، سربار و …. سرعت آسانسور، ظرفیت، طول سفر و مواردی از این دست نیز در زمره مسائل فنی قرار می گیرد.

ما در آقای آسانسور در کنار شما هستیم تا همه موارد را با هم انجام دهیم شما می توانید برای مشاوره آسانسور رایگان با شماره 45384-021 تماس بگیرید.

مقایسه آسانسورهای هیدرولیک و کشش از نظر سرعت

سرعت یکی از پارامترهای مهم در مقایسه آسانسورهای کششی و هیدرولیک است. آسانسورهای هیدرولیک معمولاً دارای سرعت کم تا متوسط هستند. سرعت جک های هیدرولیک عمدتا تا 0.63 متر بر ثانیه و در برخی کاربردها تا 1 متر بر ثانیه است. در همین حال، آسانسورهای کششی را می توان برای سرعت های بسیار بالا با استفاده از فناوری های مدرن، به ویژه موتورهای گیرلس (گیرلس) استفاده کرد. سرعت آسانسورهای کششی را می توان 1.6 متر بر ثانیه، 2.5 متر در ثانیه و … در نظر گرفت.
بنابراین آسانسورهای هیدرولیک معمولاً برای سرعتهای کم و متوسط و آسانسورهای کششی برای سرعتهای بالا گزینه مناسبی هستند.

مقایسه انواع آسانسور بر اساس طول مسیر

مبنای مهم دیگر برای مقایسه آسانسورهای هیدرولیک و تراکتورها، طول مسیر است. آسانسورهای کششی عموماً در ساختمان هایی با حداکثر 6 طبقه استفاده می شوند. سیستم های هیدرولیک مطمئناً زمانی که تعداد طبقات (ایستگاه ها) کم باشد گزینه های بسیار مناسبی هستند. آسانسورهای کششی در ساختمان های بلند، برج ها، آسمان خراش ها و … استفاده می شوند. قابل استفاده برای
آسانسورهای هیدرولیک برای ساختمان های کم ارتفاع و آسانسورهای کششی برای ساختمان های بلند مناسب هستند.

مقایسه آسانسورها از نظر ظرفیت

در طراحی آسانسورهایی با ظرفیت حمل متفاوت، سیستم های هیدرولیک مطمئناً نسبت به سیستم های کششی برتری دارند. با مقایسه کشش و آسانسور هیدرولیک توسط قدرت، لازم است به سادگی و در دسترس بودن انتخاب تجهیزات بر اساس قدرت توجه شود. سیستم های هیدرولیک به راحتی می توانند هر ظرفیت آسانسوری را فراهم کنند. به همین دلیل آسانسورهای سنگین مانند لیفتراک، لیفتراک، باربری و آسانسورهای صنعتی سنگین با سیستم های هیدرولیک طراحی و اجرا می شوند.

چاه آسانسور و اتاق ماشین

در انتخاب سیستم آسانسور مهم است که مسائل ساخت و ساز و طراحی را در نظر بگیرید. آسانسورها نیاز به موتورخانه در بالای ساختمان دارند. اگرچه این موضوع از آسانسورهای هیدرولیک مستثنی شده است. همچنین با آسانسورهای سیار به دلیل وجود اندازه متعادل، بخشی از مساحت چاه آسانسور گرفته می شود. این در مورد آسانسورهای هیدرولیک صدق نمی کند. بنابراین می توانید با استفاده از آسانسور هیدرولیک در فضای ساختمان صرفه جویی کنید. مساحت و سطح آسانسور با آسانسورهای کششی و هیدرولیک تفاوت چندانی ندارد.

قابلیت اطمینان آسانسور

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام مقایسه انواع آسانسور در نظر گرفت، ضریب اطمینان است. مفهوم قابلیت اطمینان به توانایی آسانسور برای عملکرد بهینه در طول عمر کاری خود بدون خرابی یا توقف اشاره دارد. ضریب اطمینان را می توان در هر نوع آسانسوری ارزیابی کرد. اما هیچ نتیجه ای نمی توان به دست آورد که کدام نوع مکانیسم آسانسور قابل اعتمادتر است. آسانسور کششی یا هیدرولیک به دلیل طراحی، ویژگی ها، کیفیت قطعات و نگهداری و تعمیر خوب یا بد می تواند از قابلیت اطمینان بالا یا پایین برخوردار باشد.

تفاوت قیمت موتور الکتریکی و الکتریکی

مقایسه قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی نیز یکی از عواملی است که در انتخاب و عرضه نوع آسانسور باید به آن توجه کرد. اگر شرایط آسانسور برای هر دو سیستم کششی و هیدرولیک مناسب باشد، قیمت آسانسور بسیار مهم خواهد بود. اول از همه شایان ذکر است که قیمت آسانسورهای هیدرولیک و کششی متفاوت است. اما اینکه تفاوت قیمت چیست و چقدر هزینه دارد بستگی به موارد مختلفی دارد که در زیر ذکر شده است.

هزینه اجرا در مقابل قیمت

ساخت اتاق ماشین روی چاه آسانسور در سیستم های کششی هزینه های بالایی را در مقایسه با سیستم های هیدرولیک به همراه دارد. علاوه بر این، ساختار آهنگری چاه آسانسور هیدرولیک سبک تر و ارزان تر از ساختار کششی است. بنابراین هزینه اجرا در تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و آسانسور کششی قابل توجه است.

تفاوت هزینه بین آسانسور کششی و هیدرولیک از نظر هزینه های عملیاتی

هزینه های عملیاتی آسانسور شامل هزینه های مصرف انرژی، هزینه های سرویس و نگهداری می باشد. از نظر مصرف انرژی تفاوت چندانی بین آسانسورهای هیدرولیک و کششی وجود ندارد. اما تفاوت قیمت سرویس و نگهداری، آسانسور هیدرولیک و کششی زیاد است. این سوال مربوط به حذف یا کاهش سیم کششی، وزن تعادل و تجهیزات قدرت از بالای ساختمان با آسانسور هیدرولیک و آسانسور کششی است.

آیا آسانسورهای هیدرولیک به اتاق ماشین نیاز دارند؟

در شرایط عادی، آسانسورهای هیدرولیک به فضایی برای واحدهای برق، کنترل پنل سه سطحی و سایر تجهیزات لازم نیاز دارند. در برخی موارد، آسانسور هیدرولیک را می توان به عنوان یک MRL بدون واحد موتور نصب کرد. در این صورت پاور یونیت و تابلوی کنترل در چاه نصب شده و الزامات خاصی در این زمینه باید رعایت شود.

آسانسورهای هیدرولیک چند طبقه می توانند کار کنند؟

این نوع آسانسور به طور معمول در ارتفاع 5-6 ایستگاه با سرعت 0.63 متر بر ثانیه کار می کند. بله، در موارد خاص طول آسانسور می تواند طولانی باشد.

آسانسور هیدرولیک چگونه کار می کند؟

این نوع آسانسور با کمک آسانسور هیدرولیک و واحد محرک کار می کند جریان روغن در واحد توسط پمپ تولید می شود و پیستون آسانسور را به حرکت در می آورد در این صفحه توضیحات کاملی از نحوه کار آسانسور هیدرولیک ارائه شده است

مزایای آسانسور هیدرولیک چیست؟

سیستم های هیدرولیک زمانی که به درستی اجرا شوند مزایای زیادی دارند. از جمله این موارد می توان گفت عدم نیاز به موتورخانه در بالای ساختمان، امنیت بالا، آزادی کار در طراحی درب و کابین آسانسور، امکان قرار دادن وسایل رانندگی در محل مورد نظر، و غیره. برای مطالعه توضیحات کامل این موارد با ما تماس بگیرید.

معایب آسانسور هیدرولیک چیست؟

سرعت کم، طول سفر کوتاه، حساسیت به دما و حساسیت به تغییرات وزن بار را می توان از معایب آسانسور هیدرولیک در نظر گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما تماس بگیرید.

ابعاد شفت آسانسور هیدرولیک چیست؟

نوع سیستم چاه آسانسور نامرتبط است. الزامات گود از نظر ابعاد به غیر از نوع مکانیزم آسانسور باید با شرایط استاندارد و اصول ایمنی مطابقت داشته باشد. سوراخ آسانسور هیدرولیک به طور کلی 140 سانتی متر است.

آسانسور هیدرولیک برای چه مواردی استفاده می شود؟

آسانسور هیدرولیک در ساختمان هایی با ارتفاع کمتر از 6 طبقه استفاده می شود. این نوع آسانسور تقریباً برای هر ظرفیت باری استفاده می شود. از مهم ترین کاربردهای آسانسورهای هیدرولیک می توان به آسانسور خانگی، آسانسور پانوراما، آسانسور اتومبیل، باربر، آسانسور معلولین، آسانسور خانگی و … اشاره کرد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *